DIY Food Photography : Fotografalo nella Tua Cucina!
4.4 (22 ratings)
Instead of using a simple lifetime average, Udemy calculates a course's star rating by considering a number of different factors such as the number of ratings, the age of ratings, and the likelihood of fraudulent ratings.
376 students enrolled
Wishlisted Wishlist

Please confirm that you want to add DIY Food Photography : Fotografalo nella Tua Cucina! to your Wishlist.

Add to Wishlist

DIY Food Photography : Fotografalo nella Tua Cucina!

Un BEST SELLER sulla Fotografia Food "Fai da Te" , la giusta tecnica senza accessori costosi, completamente in Italiano
4.4 (22 ratings)
Instead of using a simple lifetime average, Udemy calculates a course's star rating by considering a number of different factors such as the number of ratings, the age of ratings, and the likelihood of fraudulent ratings.
376 students enrolled
Last updated 6/2016
Italian
Price: $185
30-Day Money-Back Guarantee
Includes:
  • 1 hour on-demand video
  • 4 Articles
  • Full lifetime access
  • Access on mobile and TV
  • Certificate of Completion
What Will I Learn?
  • Ottenere belle foto dei tuoi piatti direttamente a casa tua
  • Comporre una varietà di appetitose foto di food che racconteranno la tua storia di food
  • Creare una impostazione ed uno stile originale per la tua personale fotografia di food
  • Controllare la luce naturale in casa tua per ottenere foto migliori
  • Editare le tue foto in post produzione per renderle ancora migliori
View Curriculum
Requirements
  • Nessuna esperienza richiesta per fotografare o preparare il cibo
  • Gli studenti devono avere uno smartphone o una fotocamera per iniziare a fare pratica con le loro fotografie di food
Description

Con DIY Food Photography, farai foto migliori ai tuoi piatti in meno di un'ora.

Ogni lezione è pratica, e ti mostra come utilizzare le risorse giuste nella tua casa per creare deliziosi, appetitose immagini. Ti guideremo nell'intero processo, saremo disponibili a rispondere a domande lungo il tuo percorso.

Che tu sia un food blogger, auto-proclamato master chef, or e semplicemente un Instagram foodie, questo corso ti darà le capacità necessarie per creare foto professionali di food.

Impressiona i tuoi familiari ed i tuoi amici con sensazionali fotografie di

Gli step delle buona fotografia di food che imparerai in questo corso:

  1. Scegliere la migliore location per le tue foto food. 
  2. Preparare e comporre al meglio i tuoi piatti.
  3. Illuminare i tuoi piatti in modo economico per esempio con un poster da 1€ 
  4. Scegliere i migliori settaggi per la fotocamera
  5. Comporre 4 tipi di scatto per ottenere le migliori angolazioni
  6. Editare le tue foto per renderle ancora più appetibili!

Racconta la tua storia!

Il nostro obiettivo è quello di insegnarti come ottenere milgiori foto di food con qualsiasi fotocamera, ovunque tu sia. Dopo averti guidato nelle basi, ti faremo vedere 5 differenti set di foto food, con setup differenti per cibo e bevante che ti ispirerà a riprendere le tue personali foto di food. 

Bonus: Per chiunque si iscriva ci sarà la possibilità di scaricare una "cheat-sheet" (carta di suggerimenti rapidi) che mostra come comporre i tuoi scatti.

Iscriviti ora per iniziare! Non vediamo l'ora di vederti dentro!

Will Carnahan, Phil Ebiner & Mauro Prelli

Who is the target audience?
  • Adatto a Food Bloggers
  • Adatto ai "Foodies" : chiunque ami il cibo
  • Adatto a Chef Casalinghi, chiunque ami cucinare i propri piatti
  • Fotografi che vogliono imparare a fare foto di food
  • Questo NON è un corso che insegna fotografia fantasiosa di food in studio. Questo è un corso di fotografia DIY Fai da Te, per CHIUNQUE voglia imparare a fare foto migliori di food a casa propria
Students Who Viewed This Course Also Viewed
Curriculum For This Course
+
LEGGI PRIMA DI INIZIARE
1 Lecture 00:16
LEGGERE PRIMA DI INIZIARE IL CORSO
00:16
+
Immergiti nella Fotografia di Food
10 Lectures 40:24

Benvenuti al Corso DIY Fotografia di Food fai da te. In questo video Will si presenterà e parlerà di cosa tratta il corso. Siamo così entusiasti di averti a bordo e non vediamo l'ora di vedere le tue nuove foto!

Preview 01:21

Prima di pensare a come scattare le tue foto, la prima cosa che necessiti di fare è scegliere la location migliore per iniziare a comporre la scena. In questa lezione del corso di fotografia di food, Will ti spiegherà alcuni trucchi per scegliere la miglior location nella tua casa.

Preview 03:15

Il prossimo passo nella fotografia di food è preparare i tuoi piatti perchè possano essere fotografati. Questo include impostare il food con un bello sfondo, dare sottolineature che siano a tema con il tuo piatto principale e sistemare questi oggetti intorno in modo che risultino piacevoli.

Preview 05:38

Se sei arrivato alla fotografia di food, devi comprendere che la luce è la regina. L'illuminazione è molto importante per fare in modo che i tuoi piatti risultino appetitosi. Ma non necessiti di un super studio o di luci costose per avere una valida luce. In questo corso ti faremo vedere come puoi avere già questo a casa tua (o comprarlo per 1€) per avere una ottima luce.

Illumina i tuoi Piatti
06:06

Prima di perdersi via su quale modello di fotocamera da utilizzare per la tua fotografia di food, ti faremo vedere come ottenere qualche bella foto del tuo cibo con solo uno smartphone. In questa lezone del corso di fotografia di food , parleremo dei benefici dati dall'utilizzo di una fotocamera più professionale come una refles DSLR oppure di una mirrorless.

Opzioni Fotocamera: Smartphone VS Fotocamera Pro
02:44

Qui ho caricato due foto, in modo che tu le possa paragonare al meglio.

iPhone VS Fotocamera Mirrorless
00:18

Per i possessori di SLR Reflex, mirrorless oppure altri tipi di fotocamera con settaggi manuali, questa lezione del corso di fotografia di food parla dei settaggi basilari che usiamo per la nostra fotografia di food.

Impostazioni della Fotocamera (per chi possiede fotocamere con settaggi manuali)
03:58

Qui ci sono i 4 principali tipi di scatto che devi fare per ogni shooting di food. In questa lezione del corso di fotografia di food, parleremo di tutti i 4 setup ed angoli di inquadratura di base.

Componi il tuo Scatto
05:25

Fai diventare le tue foto ancora più belle lavorando in post produzione su di esse. In questa lezione del corso di fotografia food, Phil ti guiderà nell'editare le tue foto. Sia che tu usi Lightroom, Photoshop, il tuo smartphone o qualsiasi altro tipo di applicazione di editing, parleremo di taglio, colore ed esposizione - le tre principali impostazioni per migliorare le tue foto di food.

Post Produci le Tue Foto
11:10

E' tempo di entrare in azione! Entra in contatto con gli altri studenti di questo corso e pratica le capacità che hai imparato fotografando il tuo prossimo pasto.


Preview 00:29
+
Dimostrazioni della Fotografia di Food
5 Lectures 17:23

In questa lezione del corso di Fotografia di Food, Will vi guiderà in una dimostrazione dal vivo su come impostare e scattare un setup di food. In questo video fotografiamo dei cereali

Preview 03:47

In questa lezione del corso di Fotografia di Food, Will vi guiderà in una dimostrazione dal vivo su come impostare e scattare un setup di food. In questo video fotografiamo il caffè alla mattina

Pratica: Caffè della Mattina
05:10

In questa lezione del corso di Fotografia di Food, Will vi guiderà in una dimostrazione dal vivo su come impostare e scattare un setup di food. In questo video fotografiamo la Key Lime Tart, tartina delle Isole Keys

Pratica : Tartina Key Lime
04:03

In questa lezione del corso di Fotografia di Food, Will vi guiderà in una dimostrazione dal vivo su come impostare e scattare un setup di food. In questo video fotografiamo la Zuppa al Pomodoro

Pratica : Zuppa al Pomodoro
02:11

In questa lezione del corso di Fotografia di Food, Will vi guiderà in una dimostrazione dal vivo su come impostare e scattare un setup di food. In questo video fotografiamo la Birra

Pratica: Birra
02:12
+
BONUS STUFF
2 Lectures 00:33
Rimaniamo Sintonizzati?
00:06

Conclusioni e Ringraziamenti
00:27
About the Instructor
Mauro Prelli
4.6 Average rating
1,335 Reviews
15,588 Students
44 Courses
Professional Google Advertising Photographer, Learn Portrait

Mauro Prelli aka "el Maui" is an Italian Professional Photographer involved in different kind of photographic and teaching fields.

Advertising Portraiture : specialized in location portraiture with massive use of the artificial light, boudoir and promotional assignment his strong response. Some of his works are published on important magazines like Vogue Italia.

Google Street View Trusted Photographer. : he works on Italian Official Google Projects to made Business Photo and Video for the World Famous Brand Big G.

N.L.P. Photographic Teacher: master at live workshop to teach how to manage subject with Neuro Linguistic Programming applied to portraits photographic field to get emotional images

Strobist Workshop Teacher: strong specialized in off-camera portraits lighting he teachs in live strobe workshops and online sessions

Adobe Photoshop CC Master: creative post production services and teaching from newbie to expert classes


Phil Ebiner
4.5 Average rating
26,532 Reviews
310,188 Students
76 Courses
Best Selling Instructor, 300,000+ Students

My passion is inspiring people through online courses. I love learning new skills, and since 2012 have been teaching people like you everything I know. Through my online learning business, Video School Online, I create courses that teach you how to become the better version of yourself with all kinds of skills.

What would you like to learn?

Would you like to make money teaching online courses?

Would you like to build your own 6-figure business?

Would you like to learn motion graphics in After Effects?

Would you like to learn how to shoot & edit videos like a pro?

Would you like to take better photographs?

Would you like to design better presentations, create a great resume, colorize black & white photographs, brew beer, adopt a cat, edit photos in Lightroom, launch a freelance career?

If you want to do any of these things, just enroll in the course. You have a 30-day money back guarantee if you don't like it. And I'm always improving my courses so that they stay up to date and the best that they can be. Check them out, and enroll today!

MORE ABOUT PHIL:

I've always tried to live life presently and to the fullest. Some of the things I love to do in my spare time include mountain biking, nerding out on personal finance, traveling to new places, watching sports (huge baseball fan here!), and sharing meals with friends and family. Most days you can find me spending quality time with my lovely wife and our cat.

In 2011, I graduated with my Bachelor of Arts in Film and Television Production at Loyola Marymount University - one of the top 10 film schools in the country. While there, I was fortunate to make documentaries in Switzerland, Germany, Mexico, and India. After graduating, I worked at Participant Media shooting and editing short-form documentaries for their website TakePart. I followed that stint with a contract at Stanbridge College where I discovered online learning. I helped pioneer their online school there. Most recently, I spent 2 years working at University of California Berkeley with the media team. Throughout this time I built my Video School Online brand to teach others the skills that I have. In May of 2015, I left the 9-5 world to make my own path. Since then, I've made more money, worked fewer hours, and only have done the things I love each day.

I want to show you how to be a better creator, make money from your creations, and live the life you dreamed of.


William Carnahan
4.4 Average rating
2,494 Reviews
37,795 Students
7 Courses
Photographer/ Cinematographer

Will Carnahan grew up in Southern California. After spending every hour he could in the darkroom at Highschool playing with film, Will went on to earn a B.A. from The University of California Riverside in Film and Visual culture. At UCR he became a staff photographer for the schools newspaper, covering sporting events, concerts, and local news. In late 2006 Will and his friend Ryan started a photography company focusing on weddings, events, and their love for photography.

In 2007 Will continued on to Loyola Marymount University, earning an M.F.A. in Film and Telivision Production. While still shooting headshots, weddings, and events on the side, he focused on Cinematography. The years between 2007-2010 were an exciting time for film makers as it saw the first heavy transition from emulsion to digital. Having a base education in film exposure and a practical education in digital media allowed Will to excel as a cinematographer while in grad school. He went on to earn LMUs Panavision Cinematography award in 2008 and 2010.

Graduating in 2010, Will started freelancing as a Cinematographer, camera operator, and photographer. With heavy expirence in 16mm and 35mm film will transitioned into 4k cinema and up using REDs, Arri systems, and other cameras to take on Hollywood. The first few years of freelance saw Will shooting Music videos, short films, 2nd unit features, commercials, and web content.

Late in 2011 Will got a job shooting a web commercial for Disney Interactive. Since then he has been shooting consistently for Disney, shooting commercials for the parks and resorts as well as Disney channel, ESPN, and the Muppets.

Will Call Cinematic was established in 2013 as Will and his business partner and friend built a Production company to accommodate their freelance work along with some notable corporate clients. Through Will Call Will and Sam direct and produce video content for companies like Ghirardelli Chocolate, Diesel films and Nike, Whitney Eve Clothing, PredPol, and many others. With Sam and Will being cinematographers, Will Call gives them a hub for equipment rentals, music video production, and photography.

Today Will continues to freelance as a cinematographer and photographer, shooting and directing mostly commercial content and weddings.